Biztonságos bankolási tanácsok, tippek

Figyelmes használattal eredményesen megakadályozható a bankolással és banki adathalászattal kapcsolatos bűncselekmények jelentős része. A csalók újra és újra próbálkoznak, akár egyre kifinomultabb módszerekkel is, de a legtöbb megelőzhető, ha körültekintően intézzük banki és értékpapír ügyeinket. A támadások és a káresemények elkerüléséhez szükséges tanácsainkat az alábbiakban foglaltuk össze.

Kérjük, amennyiben bármilyen gyanús eseményt észlel internetes rendszerében, vagy a megszokottól eltérőt tapasztal számlájával, kapcsolatban, haladéktalanul értesítse az Aegon Alapkezelőt a  06-1-477-4814-es telefonszámon!
Kérjük, olvassa el figyelmesen a Magyar Bankszövetség biztonsági tanácsait is!

Jelszó, PIN kód, bizalmas adatok

  • Az Aegon Alapkezelő soha nem kéri e-mailben az Aegon Online Számlához tartozó jelszavát, vagy bankkártyája bizalmas adatait (pl. PIN kód, CVC kód).
  • Az Aegon Online Értékpapír számla szolgáltatáshoz használt felhasználónevét és jelszavát kezelje bizalmasan!
  • A jelszavát ne jegyezze fel, ne írja bele mobiltelefonjába, és különösen ne tartsa számítógépéhez, online eszközeihez közel!
  • Az online tranzakcióhoz sms-ben küldjük meg a jóváhagyó azonosítót, ezért fontos hogy mobiltelefonja elvesztése, illetéktelen kezekbe kerülése esetén az online felületre belépve azonnal változtassa meg a számlához tartozó telefonszámot, vagy lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal és kérje online értékpapír számlájának átmeneti blokkolását. (alapkezelo@aegon.hu)
  • A jelszóváltoztatáskor kerülje az egyszerűen kitalálható, Önt ismerők által is könnyen beazonosítható számokat (pl. saját vagy közeli hozzátartozó születési dátuma, saját irányítószám stb.)!
  • Válasszon minél bonyolultabb jelszót, jelszava tartalmazzon kis és nagybetűt, speciális karaktert és számot is!
  • A jelszavát rendszeresen, gyanús esemény észlelése esetén pedig lehetőleg azonnal változtassa meg!

Windows XP böngészőt használóknak

Felhívjuk figyelmét, hogy 2014. áprilisától a  Windows XP operációs rendszer gyártói támogatása megszűnt.
Ennek megfelelően már műszaki segítség sem igényelhető Windows XP-hez, az automatikus frissítéseket is beleértve, amelyek a számítógép védelmét szolgálják. Ha továbbra is a Windows XP-t használja, most, hogy a támogatás megszűnt, számítógépe működni fog ugyan, azonban sebezhetőbbé válhat a biztonsági fenyegetésekkel és a vírusokkal szemben. Az ebből adódó kockázatok elkerülése érdekében javasolt lecserélni a Windows XP-t operációs rendszert valamilyen támogatott operációs rendszerre (pl. Windows 7-es vagy ennél magasabb verziószámú operációs rendszer).

Számítógépünk védelme

  • Amennyiben bizonytalan, hogy számítógépe megfelelő biztonsági szintre van beállítva, kérjen segítséget tapasztalt, informatikában jártas szakembertől, családtagtól!
  • Védje számítógépét megfelelő vírusirtó programokkal, vírusirtóját frissítse rendszeresen!
  • Kapcsolja be a tűzfalat számítógépén!
  • Rendszeresen töltse le az Ön által használt operációs rendszerhez, böngészőhöz elérhető frissítéseket, javító verziókat, biztonsági ajánlásokat mindig tartsa be!
  • Az Böngésző adatbiztonsági beállításait lehetőség szerint a legnagyobb biztonságot garantáló szintre állítsa be, így a program figyelmezteti Önt minden, a böngésző használata során kárt okozó tartalom megnyitása előtt!

Új módszer! Kémprogramok

  • A kémprogramok olyan jellegű szoftverek, amelyek a számítógépen telepítve megfigyelik és rögzítik a felhasználó tevékenységeit. Miután Ön interneten bejelentkezik a kémprogram, adategyeztetésre felhívó és az ügyfél türelmét kérő üzenetet jelenít meg a számítógép képernyőjén. Mialatt az ügyfél várakozik, a háttérben jogosulatlan pénzátutalásokat kezdeményeznek számlájának terhére.

Hogyan védekezhetünk a kémprogramok ellen?

  • Jogtiszta és biztonsági szempontból folyamatosan frissített operációs rendszerrel!
  • Naprakész vírus és kémprogram védelmi megoldás használatával!
  • Tűzfal használatával!

Nyilvános számítógépek

  • Lehetőség szerint ne használja az Aegon Online Számla szolgáltatást idegen gépről vagy internetkávézókból, mert kémprogramok lehetnek telepítve, amit szinte lehetetlen ellenőrizni.
  • Minden esetben kattintson a kijelentkezés gombra, miután befejezte a program használatát!

Megtévesztő email-ek, honlapok

  • Ha olyan e-mailt kap, amelyben azt kérik, hogy adja vagy erősítse meg, Aegon Online Számlához kapcsolódó adatait, kódjait, jelszavait, ne válaszoljon, hanem haladéktalanul jelezze társaságunknak.(alapkezelo@aegon.hu)

Legfontosabb tanácsok, tippek

  • Védekezzen a kémprogramok ellen, rendszeresen frissítse a számítógépes vírusirtó programot!
  • Telepítsen fel számítógépére kémprogram elleni szoftvert, és kapcsolja be számítógépe tűzfalát!
  • Ha bizonytalan számítógépe biztonsági beállításaival kapcsolatban kérjen meg egy informatikában jártas szakembert vagy családtagot, hogy nézze át számítógépét és ha szükséges telepítse fel a megfelelő biztonsági programokat számítógépére.

Amennyiben a szokásostól eltérő működést tapasztal:

  • Adategyeztetésre történő felhívás jelenik meg , amely alatt az Aegon Online Számlát nem tudja használni.
  • Az üzenetnek furcsa nyelvezete van vagy nem magyarul van.
  • A megszokottól eltérő képernyőelemet tapasztal.
  • Azonnal zárja be a programot és szakítsa meg az internetkapcsolatot majd haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot alapkezelőnkkel és kérje online értékpapír számlájának átmeneti blokkolását. (alapkezelo@aegon.hu)!
  • Jelszavát változtassa gyakran, jelszavában használjon kis és nagybetűt, speciális karaktert és számot is!
  • Olvassa el a Magyar Bankszövetségés a Magyar Nemzeti Bank biztonsági tanácsait is!

Aegon Alapkezelő Zrt.

Mindig rendelkezésére állunk.
06-1-477-4814
Munkanapokon: 8-16h
Hosszított panaszbejelentés: hétfő 8-20h
06-1-477-4814
külföldről hívható szám